Ο Εθνική Οδός Αθηνών Πατρών θεωρείται δικαίως ως ένα επικίνδυνη, καθώς
σε ελάχιστα σημεία υπάρχει διαχωριστικό ανάμεσα στα δυο ρεύματα, ενώ
υπάρχει μια λωρίδα κυκλοφορίας ανά ρεύμα.
Πριν 15 ημέρες είχα την ατυχία να την διασχίσω δυο φορές, πηγαίνοντας
στην Λευκάδα. Κατά την διάρκεια της διαδρομής, είδα αρκετές μεγάλες
πινακίδες που προειδοποιούσαν (μόνο στα ελληνικά) για την επικινδυνότητα
του δρόμου. Τα όρια ταχύτητας σε πολύ λίγα σημεία ήταν μεγαλύτερα των
90 χιλιομέτρων την ώρα.
Ακόμα και αν δεν υπήρχε η σχετική σήμανση, δεν νομίζω πως υπάρχει
έλληνας οδηγός που να μην γνωρίζει την επικινδυνότητα του συγκεκριμένου
δρόμου. Αντικατοπτρίζεται αυτό στον τρόπο οδήγησης;
Σε κανένα σημείο της διαδρομής, τα όρια ταχύτητας δεν λαμβάνονταν υπ'
όψιν, ακόμα και από επαγγελματίες οδηγούς. Προσπεράσεις γίνονταν σε όλο
το μήκος της διαδρομής, με εξαίρεση στα σημεία που ο δρόμος στένευε
τεχνητά με κορίνες. Η περίφημη Λωρίδα Εκτάκτου Ανάγκης (ΛΕΑ),
χρησιμοποιούνταν σαν κανονική λωρίδα κυκλοφορίας, παρά το σχετικά
πρόσφατο θανάσιμο ατύχημα. Και βέβαια, αρκετοί οδηγοί, μίλαγαν στο
κινητό, χωρίς hands free.
Κακά τα ψέμματα, η κατάσταση του δρόμου αποτελεί ένα σκάνδαλο, και το
γεγονός ότι πρέπει να πληρώσεις διόδια για να τον διασχίσεις είναι
εξωφρενικό. Αλλά, δεν πρέπει και ο κάθε οδηγός να προσέχει και να οδηγεί
προσεκτικότερα; Ακόμα και σε αυτό το δρόμο, τα ατυχήματα θα ήταν
σπάνια, αν οι οδηγοί συμπεριφέρονταν υπεύθυνα. Οπότε αναρωτιέμαι: μήπως
δεν υπάρχει επικίνδυνος δρόμος αλλά επικίνδυνοι οδηγοί;
Υ.Γ. Με αφορμή το φρικτό δυστύχημα στην Εγνατία, αναρωτιέμαι αν η
Τροχαία κάνει ελέγχους σε νταλίκες - χρέπια με Βαλκανικές πινακίδες;
Πολύ αμφιβάλλω.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου